Search
Close this search box.

עבודות קידוח: כל מה שצריך לדעת

עבודות קידוח

עבודות קידוח מהוות את השלב הראשוני בכל פרויקט בנייה, בין אם מדובר בבית פרטי או בבניין רב קומות. במסגרת שלב שזה קודחים בורות שלמים שהופכים למעשה ליסודות המבנה בעומק הקרקע. משכך, מדובר בשלב קריטי ומשמעותי ביותר להמשך הבנייה, וכמובן ליציבותו העתידית של המבנה, שכן זהו בסיסו. אולם, סוג הקרקע המשתנה בין אזור לאזור, מצריך גם שיטות קידוח שונות, ציוד וטכנולוגיות אחרים. 

אצלנו, באלמוג הנדסה מתבצעות עבודות קידוח בכמה שיטות שונות: 

  • קידוח CFA
  • קידוח בנטונטייט
  • קידוח בשיטת הסלארי
  • קידוח יבש
  • קידוח מיקרופייל
תוכן עניינים

קידוח CFA

אחת משיטות הקידוח המתקדמות והמובילות היא CFA (continuous flight auger). בשיטה זו משתמשים לצורך ביצוע קידוחים בשטחים מורכבים, זוהי שיטה מובילה שאנו, באלמוג הנדסה, מתמחים בה. 

קידוח CFA מתבסס על קידוח כלונסאות עמוק, כאשר המקדח, בצורת ספירלה, מוכנס לקרקע עד הגעה לעומק הרצוי. בנקודת היעד, מוזרמת יציקת בטון בלחץ גבוה, שתהפוך עם התקשותה לעמוד תמיכה. לאחר שהמקדח יוצא מהקרקע מוכנס כלוב עשוי מתכת המולבש על יצירת הבטון. שילוב האלמנטים הללו מוביל לבניית יסודות חזקים ויציבים שעליהם יוקם המבנה. 

שיטת CFA לקידוח יסודות הפכה לשיטה היעילה ביותר בהתמודדות עם קרקע לא יציבה. זו שיטה בטוחה שגם אינה פוגעת בסביבה, שכן בשימוש בה אין חשש לפגיעה במי התהום. 

קידוח בנטונייט

בנטונייט הוא חומר במרקם ג'לי שבו נעשה שימוש במקרים מסוימים של עבודות קידוח. שימוש בקידוח בנטונייט מתאים למקרים שבהם חתך הקרקע אינו יציב (למשל אם הקרקע חולית או אשר מפלס מי התהום הוא גבוה). במקרים אלו יש חשש למפולות או לסחיפת דופן הקידוח דבר שיפגע בהתקנת היסודות של המבנה. חומר הבנטונייט שמחובר למכונת הקידוח מסייע בייצוב הדפנות. החומר יוצר לחץ הידרוסטטי על הדופן, שומר על יציבותה ומונע ממנה להתמוטט. 

השימוש בבנטונייט מתבצע באמצעות מערכת משאבות ומכלי איסוף, דרכם מכינים את החומר ומוליכים אותו אל הבור. בתום הקידוח החומר נשאב. 

קידוח בשיטת הסלארי

קידוח בשיטת הסלארי משמש למקרים שבהם הקרקע היא חולית והאדמה רכה או במקרים בהם יש מי תהום הקרובים לפני השטח. 

העיקרון בשיטה זו הוא ביציקת קירות דיפון מבטון מזוין ובאופן זה לייצר בסיס חזק ויציב. בנוסף, כאשר מדובר במבנה תת קרקעי, כמו חניון למשל, נעשה שימוש בשיטה זו במידה וקיימים מי תהום בקרבת מקום, וזאת כדי למנוע חדירת מים. 

שיטת קידוח זו נעשית בצורה מלבנית. תחילה מבוצעת חפירה באמצעות בנטונייט לתמיכה בדפנות הבור, ולאחר מכן מייצרים את קיר הבטון התת קרקעי. 

קידוח יבש

קידוח באמצעות מכונות סיבוביות. כאן, מדובר בשיטת קידוח שנעשה בה שימוש כאשר הקרקע היא יציבה ואין חשש ליציבות דפנות הבור. 

קידוח מיקרופייל

קידוח מיקרופייל (Micropile)  הוא קידוח שנעשה בו שימוש במקרים שבהם הקרקע היא קשיחה וסלעית. 

הקידוח מתבצע בצורה אנכית לקרקע, ובאמצעות מקדחים בעלי קוטר קטן, מוחדרים החומרים הנחוצים. כאן, הסלעים הופכים חלק מהיסודות עצמם, ולתוכם מוחדרים כלונסאות קטנות, שישמשו כבסיס למבנה.

אלמוג הנדסה בע"מ מבצעת מגוון רחב של עבודות קידוח בשיטות שונות כדי להתאים לתנאי הקרקע והפרויקט. השיטות כוללות קידוח CFA (Continuous Flight Auger), שמתאים לקידוחים בשטחים מורכבים ולא יציבים ללא פגיעה במי התהום, קידוח בנטונייט, שמתאים לקרקעות חוליות או עם מי תהום גבוהים ומונע מפולות, קידוח בשיטת הסלארי המיועד לקרקעות רכות ושטחים עם מי תהום קרובים, קידוח יבש לקרקעות יציבות וקידוח מיקרופייל שמתאים לקרקעות סלעיות וקשות.

שיטת קידוח CFA היא שיטה מתקדמת לביצוע קידוחים עמוקים באמצעות מקדח ספירלי. המקדח מוחדר לקרקע עד לעומק הרצוי, ולאחר מכן מוזרם בטון בלחץ גבוה ליצירת עמוד תמיכה חזק. בתום הקידוח מוכנס כלוב מתכת לבטון ליציבות נוספת. שיטה זו מתאימה במיוחד לקרקעות לא יציבות ומבטיחה שהקידוח לא יפגע במי התהום.

קידוח בנטונייט מתאים למקרים שבהם הקרקע אינה יציבה, כמו קרקעות חוליות או קרקעות עם מפלס מי תהום גבוה. חומר הבנטונייט, בעל מרקם ג'לי, מייצב את דפנות הבור על ידי יצירת לחץ הידרוסטטי שמונע מפולות. השימוש בו כולל מערכת משאבות ומכלי איסוף המובילים את החומר אל הבור ושואבים אותו בתום הקידוח.

שיטת קידוח סלארי משמשת במקרים שבהם הקרקע היא חולית ורכה או שיש מי תהום קרובים לפני השטח. העיקרון בשיטה זו הוא ביציקת קירות דיפון מבטון מזוין ליצירת בסיס חזק ויציב. השיטה מתחילה בחפירה באמצעות בנטונייט לתמיכה בדפנות הבור ולאחר מכן יצירת קיר בטון תת קרקעי. זהו פתרון אידיאלי למבנים תת קרקעיים כמו חניונים, במיוחד כשיש חשש מחדירת מים.

קידוח מיקרופייל (Micropile) הוא שיטה המתאימה לקרקעות קשיחות וסלעיות. הקידוח מתבצע בצורה אנכית לקרקע באמצעות מקדחים בעלי קוטר קטן. החומרים הנחוצים מוחדרים לסלעים, שהופכים לחלק מהיסודות עצמם. שיטה זו כוללת החדרת כלונסאות קטנות לתוך הסלעים ומשמשת בסיס יציב למבנה גם בתנאי קרקע קשים.

אלמוג הנדסה בע"מ ביצעה פרויקטים מוצלחים רבים, ביניהם הקמת גשרים בנמל אשדוד, הוספת נתיבים בנתיבי איילון, טיהור מי שפכים בפרויקט השפד"ן, והקמת קומה שניה בחניון שפירים – החניון המהיר. החברה משתמשת בציוד חדיש ומודרני ועובדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר, מה שמאפשר לה לספק פתרונות מתקדמים בתחום עבודות העפר והקידוחים.

עבודות קידוח בקבוצת אלמוג הנדסה

חברת אלמוג הנדסה פעילה הוקמה בשנת 2008 על מנת לספק מענה בתחום השכרת ציוד הרמה לחברות הבניה הגדולות בארץ. עם השנים החברה התפתחה והפכה למובילה בתחום עבודות הקידוח.

באלמוג הנדסה מבצעים עבודות קידוח בכל השיטות הקיימות – מתמחים בקידוחי CFA, קידוחי בנטונייט, קידוח סלארי, קידוחי מיקרופייל, קידוח יבש ועוד. 

עבודות הקידוח באלמוג הנדסה מתבצעות בסטנדרטים הגבוהים ביותר ובאיכות ללא פשרות. אנו משתמשים בכלים מודרניים וחדישים ביותר, והעובדות מתבצעות על ידי צוות העובדים המיומן והמקצועי שלנו. 

בין העבודות המוצלחות שלנו ניתן למנות את פרויקט הקמת הגשרים בנמל אשדוד, פרויקטים להוספת נת"צים בנתיבי איילון, טיהור מי שפכים בפרויקט השפד"ן והקמת קומה שניה בחניון שפירים – החניון המהיר.  

באלמוג הנדסה תוכלו למצוא מגוון רחב של פתרונות מתקדמים לעבודות עפר, עבודות דיס והשכרת ציוד מכני הנדסי.

אנחנו מתחייבים לעבודה מהירה ויעילה תוך עמידה בלוחות זמנים. 

מאמרים נוספים
צרו קשר עם אלמוג הנדסה בע"מ – התחילו את הפרויקט שלכם איתנו היום!

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת. מספר הטלפון של העסק מופיע בדף צור קשר באתר

דילוג לתוכן